demokrati eller diktatur?

2011-10-13 13:53:38

 

Mina funderingar vilar över diktatur & demokrati idag.

Vi i Sverige har ju demokrati, bra? Kan man tycka. Alla har rätt till att rösta osv.. MEN

Jag tycker nog mer att vi ska ha diktatur i Sverige. Nu menar jag inte att vi ska införa nya minihitler som ska utrota olika slag av raser & andra utländska bakgrunder i vårat land. Nej bevara allt som det är.

Varför? Jo, när vi nu har demokrati så finns det många åsikter & alla tycker olika. Olika partier bråkar med varandra om vem som egentligen ska bestämma i Sverige osv. MEN om vi hade haft en diktator i Sverige så hade vi inte haft olika åsikter & det hade inte blivit något tjaffs om politiska åsikter. Tänk er en bra diktator, en som värnar om Sverige och våran kultur. Vi behöver bara följa regler. Varför ska vi rösta fram ett parti när vi kan ha t.ex ett parti som bestämmer. Om vi säger att hela svenska folket röstar fram ett PARTI som ska bestämma i Sverige resten av livet. Skulle inte det vara enklare? DÅ faller alla andra partier när detta partiet är framröstat. Det blir inga andra oika politiska åsikter. Vi har ett parti och det partiet bestämmer helt enkelt. En ny form av diktatur kan man väl kalla det? Jag skulle iaf inte ha något emot detta som ör mitt eget förslag iof..

För när alla har röstat fram ett parti så är det ju majoritetsprincipen, alltså får vi fram det partiet som större delen av landet vill ha & vi lever efter deras beslut...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback