Fader du som över oss vakar - Varför är det kaos vi förorsakar

2011-09-30 13:13:30
Dagen är här, 
Är jag beredd? 
Några minuter från min dödsbädd 
Så Mediterar jag på 
Hur jag spenderat mitt liv och så 
Ser hur det sakta försvinner 
Så vad är det jag finner 
Bland lycka och bland misär, 
Ångesten är det som sliter mig isär 

När det knackar på min dörr 
Vad jag än gjort så väntar det på mig 
Det knackar på din dörr 

En gång var jag hungrig och gick på krigsstigen 
Nu är jag rädd och övergiven 
Allt som var nära är så långt bort 
Mitt långa liv hur blev det så kort 
Ingen mening att beklaga 
Jag är nu bytet och samvetet jagar 
Allt som betydde något var kärleken 
Är det för sent nu, förlåt mig min sanna vän? 


Fader du som över oss vakar 
Varför är det kaos vi förorsakar 
Det är vid din sida vi borde vandra 
Så lär oss att ta hand om varandra 
Och leva det liv vi verkligen vill 
Allt vi behöver finns ju här intill 
Det är så vi kan återuppstå 
Det är den enda vägen vi borde gå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback